Siemię lniane: korzyści dla formy

Siemię lniane jest jednym z niewielu rodzajów nasion, które ma bardzo szerokie i co najważniejsze, skuteczne, zastosowanie nie tylko w leczeniu, ale również w utrzymaniu zdrowia, formy i urody w dobrej kondycji.

Przede wszystkim warto wspomnieć, że siemię lniane zawiera wiele korzystnych substancji organicznych:

  • związki śluzowe,
  • olej (sterole),
  • białko,
  • kwasy organiczne (np. kwas askorbinowy),
  • enzymy,
  • sole mineralne – cynk, magnez, żelazo,
  • kwasy tłuszczowe omega-6,
  • fitosterole,
  • witaminę E.

Wpływ siemienia lnianego na odchudzanie

Właściwości siemienia lnianego nie są jednak tak do końca znane i wciąż trwają badania nad ich ustaleniem. Co więcej niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że siemię lniane to sprzymierzeniec w odchudzaniu.

Wprowadzenie tego nasiona do racjonalnej diety połączonej ze zrównoważonym treningiem i ćwiczeniami fizycznymi przynosi niekiedy zaskakujące efekty. Zatem te niepozornie wyglądające ziarenka – mają 2-3mm, są płaskie i szarobrązowe – mają naprawdę wielką moc nie tylko leczniczą ale także zdrowotną.

Siemię lniane będące naturalnym źródłem błonnika i nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz cennych składników mineralnych wzbogaca organizm o niezbędne do prawidłowego funkcjonowania składniki oraz wspomaga odchudzanie.

Kwasy tłuszczowe, zwłaszcza te z grupy omega-3, wpływają na obniżenie cholesterolu we krwi oraz jego transport, wraz z kwasami tłuszczowymi, do wątroby, gdzie zostają przekształcone w energię dla organizmu.

Ponadto błonnik reguluje perystaltykę jelit, wzbogaca symbiotyczną mikroflorę, a poprzez zwiększenie treści pokarmowej wywołuje uczucie sytości. Dzięki temu osoby odchudzające się i dbające o formę, nie czują potrzeby ciągłego podjadania pomiędzy posiłkami.

Z kolei regularność wypróżnień pozwala na oczyszczanie organizmu ze zbędnych produktów przemiany materii, a brak wzdęć czy zaparć jest dodatkowym zaletą zawartego w siemieniu lnianym błonnika.

Nasiona lnu zwiększają również produkcję soków trawiennych, za pomocą których energia dostarczana organizmowi wraz z pożywieniem może zostać uwolniona, a co za tym idzie wykorzystana przez układy organizmu oraz mięśnie.

3 myśli na temat “Siemię lniane: korzyści dla formy

  • 19 września 2018 o 13:05
    Permalink

    Słyszałam wiele dobrego o tym produkcie, ale nie aż tyle… Chętnie wypróbuję na poprawę trawienia.

    Odpowiedz
  • 2 października 2018 o 11:12
    Permalink

    Polecam również na zgagę 😀 mnie kiedyś męczyła i jak zaczęłam używać siemienia to po kilku dniach mi przeszło 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *