6 wspaniałych korzyści płynących z biegania

but do biegania

Bieganie jest nie tylko świetne dla duszy, ale dobre dla twojego samopoczucia.  Prawdopodobnie słyszałeś, że to ćwiczenie to medycyna. Cóż, to nie jest tylko powiedzenie – to prawda.

Istnieje wiele dowodów naukowych, które potwierdzają, że regularne ćwiczenia fizyczne (150 minut tygodniowo, czyli około 30 minut pięć razy w tygodniu) mają korzystne skutki zdrowotne, które wykraczają poza wszelkie pigułki, które lekarz może zalecić. Badania wykazały, że bieganie może pomóc zapobiec otyłości, cukrzycy typu 2, chorobie serca, wysokiemu ciśnieniu krwi, udarowi, niektórym nowotworom oraz wielu innym nieprzyjemnym stanom. Co więcej, naukowcy wykazali, że bieganie znacznie poprawia jakość życia emocjonalnego i umysłowego, a nawet pomaga żyć dłużej.

Popraw swoje zdrowie

Wierzcie lub nie, bieganie jest rzeczywiście świetnym sposobem na zwiększenie ogólnego poziomu zdrowia. Badania pokazują, że bieganie może podnieść poziom dobrego cholesterolu, a jednocześnie przyczynia się do zwiększenia funkcji i wzmocnienia wydolności płuc. Ponadto, bieganie może również wzmocnić układ odpornościowy i zmniejszyć ryzyko wystąpienia zakrzepów.

Zapobieganie chorobie

Dla kobiet bieganie może rzeczywiście pomóc zmniejszyć ryzyko wystąpienia raka piersi. Może również pomóc zmniejszyć ryzyko wystąpienia udaru mózgu. Wielu lekarzy zaleca dziś bieganie u osób, które są we wczesnych stadiach cukrzycy, nadciśnienia i osteoporozy, a okazało się, że pomaga również zmniejszyć ryzyko wystąpienia zawału serca. Pomagając tętnicom zachować ich elastyczność i wzmacniać serce, można znacznie zmniejszyć ryzyko wystąpienia zawału serca.

Schudnij

Bieganie jest jedną z najlepszych form wykonywania ćwiczeń dla utraty lub utrzymania stałej wagi. Dowiesz się, że jest to świetny sposób na spalenie dodatkowych kalorii i że jest to drugie pod względem skuteczności ćwiczenie pod względem kalorii spalonych na minutę, zaraz po biegach narciarskich.

Zwiększ zaufanie

Bieganie może stanowić zauważalny wzrost zaufania i poczucia własnej wartości. Poprzez ustalenie i osiągnięcie celów możesz pomagać sobie w większym poczuciu własnej wartości, co sprawi, że poczujesz się znacznie szczęśliwiej.

Złagodzić stres

Stres może powodować wiele problemów ze zdrowiem i nastrojem. Może też zmniejszyć apetyt i jakość snu. Kiedy biegasz, zmusisz ciało do wydalania większej ilości energii i hormonów. Bieganie pomaga zmniejszyć ryzyko wystąpienia bólów głowy.

Wyeliminuj depresję

Kiedy jesteś w depresji, ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, to wstać i biegać. Jednak okaże się, że po kilku minutach ćwiczenia, Twój mózg zacznie wydzielać hormony, które naturalnie poprawiają Twój nastrój. W rzeczywistości jest kilka rzeczy na świecie, które mogą lepiej lub szybciej leczyć depresję niż tabletki.

Prawda jest taka, że ​​to tylko kilka z wielu zalet, które może zaoferować swojemu ciału. Bieganie naprawdę jest bardzo korzystne dla ciała, umysłu i ducha, a nawet krótkie dystanse mogą sprawić, że poczujesz się bardziej pobudzony, bardziej skupiony i bardziej cieszyć się życiem, które masz tylko jedno.

4.5/5 - (ilość ocen: 2)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.