Jak ćwiczyć ze skakanką?

Jak działa skakanka?

Skakanka to nie tylko przyrząd do zabawy dla dziecka. Skakanka od bardzo dawna uznana jest za jedno z najbardziej skutecznych przyrządów sportowych. Używają jej lekkoatleci, bokserzy, gimnastycy sportowi i akrobatyczni do swoich profesjonalnych treningów. Wraz z modą na fit, skakanka wróciła do łask szerokiego grona odbiorców i z niszowego przyrządu treningowego stała się elementem domowej siłowni.

Skuteczność ćwiczeń ze skakanką jest ogromna. Wystarczy 1/2 godziny, by spalić od 300 – 400 kalorii. Porównując, godzina gry w debla tenisowego pozwala na spalenie ok. 500 kalorii, podobnie godzina pływania. Aby spalić 300 kalorii podczas spaceru trzeba pokonać ok. 7 km. Regularne treningi ze skakanką wzmacniają całe ciało, wysmukleją sylwetkę, a nogi nabierają atletycznego kształtu.

Ćwiczenia ze skakanką podnoszą tętno, poprawiają pracę serca, poprzez przyspieszone pompowanie krwi, wzmacniają układ krążenia. Poprawie ulega koordynacja ciała, kondycja i równowaga. Skakanka poprawia przemianę materii i tym samym powoduje utratę wagi ciała. Jest jeszcze jedna zaleta – skakanka jest tania, a cały trening bezkosztowy. Wystarczą buty i trochę wolnej przestrzeni, najlepiej na świeżym powietrzu.

Jak ćwiczyć ze skakanką?

Aby ćwiczenia ze skakanką sprawiały przyjemność  trzeba zachować kilka zasad, a jednocześnie starać się o możliwie jak największe urozmaicanie treningu. Każda powtarzalność szybko staje się rutyną, ale w sporcie to właśnie powtarzalność przynosi sukces. Dlatego należy zachować równowagę w planowaniu treningów.

Teoretycznie powinno skakać się codziennie i to przez pół godziny. Jednak nie warto narzucać sobie tego obowiązku i spokojnie zacząć ćwiczenia ze skakanką od 5 minut, za każdym razem wydłużając ten czas. Optymalnie jest, gdy możemy powtarzać takie treningi 3 razy w tygodniu i urozmaicać je innymi ćwiczeniami. Przede wszystkim dlatego, że skakanka jest doskonałym przyrządem do rozgrzewki. Po kilkunastu minutach ćwiczenia nasze ciało jest gotowe do większych wyzwań.

Aby bezpiecznie i komfortowo wykonywać to ćwiczenie trzeba zaopatrzyć się w odpowiedni strój i koniecznie sportowe buty z bardzo dobrą warstwą amortyzującą. Ćwiczenia należy wykonywać w spokojnym tempie, tak aby panować nad oddechem nie zrażając się początkowymi problemami. Gdy skakanie ze skakanką zaczyna nas nudzić, warto urozmaicić sobie ćwiczenia o ruch do przodu, zmienne tempo, czy ćwiczenia tak dobrze znane nam z dzieciństwa.

Ważne, aby skakanka miała odpowiednią długość. Kiedy stanie się na środku skakanki, oba jej końce powinny sięgać odrobinę wyżej niż do pach. Trzeba zwrócić również uwagę na ciężar skakanki, powinna być lekka, wykonana najlepiej ze sztucznego tworzywa. Dla tych, którzy pokochają ćwiczenia ze skakanką, warto kupić skakankę z zamontowanym licznikiem, które notują czas skakania oraz ilość spalonych kalorii.

2 myśli na temat “Jak ćwiczyć ze skakanką?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *