Jak ćwiczyć na bieżni żeby schudnąć

bieżnia

Czy bieżna to odpowiedni wybór?

Jeżeli Twoim celem jest redukcja tkanki tłuszczowej możesz być pewny, że dzięki regularnym ćwiczeniom na bieżni pozbędziesz się zbędnych kilogramów, jednak pamiętaj – w swoich dążeniach do wymarzonej sylwetki musisz być systematyczny oraz konsekwentny. Wytrwałość to klucz do sukcesu. Nie szukaj wymówek, nie zaczynaj od jutra, zrób to dziś, teraz! Twój przyszły, piękny wygląd oraz lepsze zdrowie powinny dać Ci najlepszą motywację.

Jakie korzyści płyną z biegania?

  • Bieganie pomaga spalić kalorię oraz wymodelować sylwetkę,
  • Bieganie wpływa korzystnie na nasz organizm – zwiększa wydolność, poprawia krążenie,
  • Dzięki bieganiu zmniejszysz ryzyko chorób serca,
  • Dzięki systematyczności zyskasz lepszą odporność organizmu,
  • Podczas biegania angażujesz wiele mięśni, przede wszystkich mięśnie nóg, pośladków, brzucha,
  • Zyskasz dobry nastrój – podczas aktywności wydzielane są endorfiny szczęścia.

Jak ćwiczyć na bieżni, aby schudnąć?

Jeżeli jesteś początkującą osobą, która nawet podczas pobiegnięcia na przystanek autobusowy dyszy i sapie, nie martw się. Trening czyni mistrza, ale zacznijmy najpierw od małych kroków. Proponuję na początek wybrać system marszobieg, np. 1 minuta biegu po czym 5 minut marszu, jeżeli dasz radę na więcej, zmieniaj te proporcję, np. 5 minut biegu, 1 minuta marszu. Marszobieg jest idealny dla początkujących, dzięki niemu powoli zbudujesz kondycję, jednak musisz stawiać sobie poprzeczkę coraz wyżej. Niedługo będziesz w stanie przebiec ciągiem 1 km, 2 km, później 5 km itd. Zwiększaj powoli dystans.

Zastanawiasz się jak ćwiczyć na bieżni, aby schudnąć – Pamiętaj o zwiększaniu dystansów oraz o zwiększaniu prędkości biegu, jeżeli biegniesz szybciej, intensywniej – tym lepiej dla Ciebie, to ważne! Utrzymuj wysokie tętno – spalisz więcej kalorii.

Na redukcję tkanki tłuszczowej polecane są w szczególności biegi interwałowe – trenuj krócej, ale intensywniej, a dużo więcej spalisz, niż podczas normalnego truchtu. Podziel taki trening na kilka serii np. pierwsza seria to 1 minuta szybki bieg, 2 minuty trucht, kolejna seria to 2 minuty sprint i 2 minuty trucht, kolejna seria: 2 minuty sprint, 2 minuty szybki bieg. Dostosuj program do Twoich potrzeb oraz możliwości. Na bieżniach przeważnie są gotowe programy interwałowe z których możesz skorzystać.

O czym muszę pamiętać ćwicząc na bieżni?

  • Pamiętaj, aby na samym początku oraz na końcu biegu wykonać dosłownie kilkuminutowy marsz,
  • Pamiętaj o nawadnianiu, pij wodę niegazowaną w małych ilościach, ale często,
  • Wykonuj rozgrzewkę,
  • Pamiętaj o odpowiednim stroju niekrępującym ruchów oraz o obuwiu przeznaczonym do biegania na bieżni.
  • Patrz przed siebie, nigdy pod nogi,
  • Pamiętaj podczas biegu o pracy rękami – powinny iść naturalnie razem z ciałem, dłonie nie mogą być zaciśnięte.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *