Ile kalorii spalisz podczas Nordic Walking

Nordic Walking to rodzaj aktywności fizycznej, który narodził się w Skandynawii. Marsz z kijkami zaproponowali biegacze narciarscy dla podtrzymania swej formy fizycznej w okresie letnim, kiedy poruszanie się na nartach nie było możliwe. W miarę upływu lat Nordic Walking zaczął cieszyć się coraz większą popularnością, docierając również do Polski. W chwili obecnej praktycznie w każdej polskiej miejscowości napotkać można osoby maszerujące z kijkami. Zazwyczaj ta forma aktywności fizycznej traktowana jest jako skuteczny sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów. Czy jednak słusznie? Aby się o tym przekonać należy sprawdzić ile kalorii można spalić podczas godzinnego marszu z kijkami.

Szacuje się, że przeciętna osoba, maszerująca w wolnym tempie może spalić około 300 kcal. Dla porównania w trakcie zwykłego marszu bez kijków w tym samym czasie spala się około 100 kcal mniej. Żeby jednak sprawdzić, czy Nordic Walking jest wydajną formą aktywności fizycznej, najlepiej porównać ją z innymi formami ruchu. I tak, żeby spalić 300 kcal, należałoby biegać w szybki tempie przez około 17 minut lub pływać szybko stylem klasycznym przez około 26 minut. Według statystyk poruszanie się za pomocą kijków charakteryzuje się podobną wydajnością co jazda na rowerze z prędkością pomiędzy 11-15 km/h.

Osoby, które pragną zwiększyć ilość wydatkowanej energii powinny zdecydować się na marsz z kijkami z w szybkim tempie. Godzina takiej aktywności pozwala spalić ponad 500 kcal, co jest równoznaczne blisko trzydziestu minutom biegu w bardzo szybkim tempie. Taki sam efekt osiągnie się pływając szybko stylem klasycznym przez czterdzieści dwie minuty. Okazuje się, że szybki marsz z kijkami jest zdecydowanie bardziej wydajny, niż jazda na rowerze ze średnią prędkością nieznacznie przekraczającą 10 km/h. Aby spalić 500 kcal, należy bowiem jeździć w taki sposób na rowerze przez blisko dwie godziny.

Powyższe przykłady pokazują, że Nordic Walking jest formą aktywności fizycznej, która doskonale nadaje się do tego by zrzucić nadmiar kilogramów. Chodzi tu jednak nie tylko o ilość spalanych kalorii, lecz również o zdrowie. Należy bowiem wiedzieć, że poruszanie się z kijkami znakomicie odciąża stawy, zwłaszcza te kolanowe. Dlatego też jest dużo bardziej polecane przez lekarzy ortopedów osobom otyłym od tradycyjnego biegania. Przy zachowaniu prawidłowej techniki ruchu, Nordic Walking angażuje blisko 90 procent mięśni, w tym mięśnie brzucha, grzbietu, a także ramion. Korzystnie wpływa także na kręgosłup. Marsz z kijkami znakomicie wpływa także na serce oraz układ krwionośny, jest więc polecany osobom z problemami kardiologicznymi.

Oczywiście żeby zrzucić zbędne kilogramy nie wystarczy sam ruch i spalanie kalorii. Nawet najbardziej wydajne formy aktywności fizycznej niewiele dadzą jeżeli nie będą połączone ze zmianą nawyków żywieniowych. Dieta bogata w warzywa, owoce, chude mięso i zdrowe tłuszcze nienasycone, skutecznie podkręci metabolizm i sprawi, że marsz z kijkami będzie jeszcze bardziej efektywny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *