Efekty ćwiczeń na stepperze skrętnym

dziewczyna

Stepper to popularny przyrząd do ćwiczeń aerobowych, umożliwiający ich intensyfikację i zróżnicowanie bez dodatkowych urządzeń. Stepper skrętny różni się tym od zwykłego steppera, że pozwala na zaangażowanie również innych partii mięśni niż uda, łydki i pośladki. Warto pamiętać udając się do siłowni, czy kupując sprzęt do domu, że w ofercie sklepów znajduje się kilka typów stepperów: stepper prosty, stepper z linkami, stepper boczny, stepper kolumnowy i w końcu stepper skrętny.

Stepper skrętny

Ćwiczenia wykonywane przy pomocy steppera skrętnego angażują dodatkowo mięśnie wewnętrzne uda oraz mięśnie skośne. Są to ćwiczenia, które przypominają trochę ruch imitujący jazdę na rolkach lub łyżwach. Stepper skrętny umożliwia wykonywanie ruchów w różnych kierunkach, a to z kolei angażuje większą grupę mięśni.

Jak powinno się ćwiczyć na stepperze skrętnym?

Żaden z typów steppera nie jest urządzeniem skomplikowanym, tym bardziej więc ćwiczenia wykonywane na nich nie powinny sprawić większej trudności. Aby wyciągnąć jak najwięcej korzyści z ćwiczeń na stepperze skrętnym należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach:

  • utrzymanie prawidłowej, prostej  postawy ciała, górne partie ciała muszą być w jednej linii z nogami
  • pilnowanie techniki, stopy muszą całą powierzchnią zmieścić się na pedałach, a nogi lekko ugięte w kolanach, stóp nie odrywamy ani na chwilę od pedałów, a nasze ciało wykonuje lekki ruch na boki w rytm poruszających się pedałów steppera, ręce jednak nie wiszą, swobodnie, ale w sposób kontrolowany pracują zgodnie z rytmem

Stepper skrętny – efekty

Efekt ćwiczeń na stepperze pojawia się bardzo szybko. Ćwiczenia na stepperze skrętnym angażują bowiem te partie ciała, które najbardziej narażone są na odkładanie się tkanki tłuszczowej, czyli talia, brzuch, pośladki i nogi. Zaangażowanie rąk, pod warunkiem, że ręce nie wiszą, tylko również pracują, przynosi wzmocnienie bicepsów i tricepsów. Systematyczne ćwiczenia pozwolą na redukcję cellulitu i ujędrnienie całej skóry. Zwiększa się również w sposób naturalny wydolność naszego organizmu. Trening na stepperze należy do grupy ćwiczeń cardio, czyli takich, które przyspieszają metabolizm, praca serca potrzebuje więcej energii aby dotleniać mięśnie. Trening cardio jest doskonałym wstępem do innych ćwiczeń, choćby z obciążeniami.

Jak długo ćwiczyć na stepperze skrętnym?

Podczas jednej godziny ćwiczenia na stepperze skrętnym można stracić ok. 500 kalorii. Ale godzina to bardzo długo, dlatego lepiej, przynajmniej na początek, stawiać sobie mniejsze wyzwania i ćwiczyć ok. 20 minut, ale 3 razy w tygodniu.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *