Ćwiczenia na stepperze

babka

Stepper, jak działa?
Stepper przeznaczony jest do treningu aerobowego i zaleca się go szczególnie kobietom. Pomaga schudnąć, ale i utrzymać optymalną wagę. Ćwiczenia na stepperze rozwijają i wzmacniają dolne partie ciała, rzeźbią uda, pośladki, łydki ,wzmacniają mięśnie brzucha. Regularne treningi na stepperze wyraźnie wzmacniają kondycję i wytrzymałość organizmu. Oczywiście najlepiej jest uczynić ze steppera jeden z elementów podstawowego treningu, każda zbyt wąska ścieżka treningu powoduje, że partie ciała, które nie są zaangażowane bezpośrednio w ćwiczenia odbiegają potem od reszty. Tylko zrównoważony trening, angażujący całe ciało pozwala na równomierny rozwój i wzmacnianie wszystkich mięśni.

Stepper ćwiczenia
Stepper jest skuteczny, ale nie stwarza wielu możliwości na urozmaicenie treningu. Zbyt ścisłe skupienie się wyłącznie na tym przyrządzie może doprowadzić do znudzenia się nim i w konsekwencji porzucenie ćwiczeń w ogóle. Dlatego koniecznie trzeba zadbać o urozmaicenie ćwiczeń i traktowanie steppera raz jako przyrządu głównego a innym razem jako towarzyszącego innym ćwiczeniom aerobowym.

Pierwszym ze sposobów na urozmaicone treningi jest stosowanie różnego ich tempa, zakładając, że podstawowy czas treningu to 20 minut, warto rozłożyć sobie ten czas i różnicować tempo oraz opór urządzenia, każde 5 minut wykonywać przy odmiennym tempie lub oporze. Krótkie płytkie ruchy na stepperze ujędrniają mięśnie pośladków i rzeźbią łydki, ruchy dłuższe i głębokie wzmacniają przednie części ud.

Fazy treningu na stepperze
Każdy trening również ten na stepperze powinien składać się z trzech części. Podział na partie ma zagwarantować bezpieczeństwo i ochronę przed kontuzjami. Należy pamiętać, że stepper wywiera duży nacisk na stawy kolanowe, dlatego ich ochrona musi być tutaj kluczowa. Trening powinien składać się z:

Rozgrzewki- podczas rozgrzewki w domu można bez żadnych ograniczeń bawić się ćwiczeniami, doskonałym sposobem jest szaleńczy taniec do muzyki, gdzie można zaangażować całe ciało i całe ciało przygotować do kolejnych ćwiczeń. Na koniec rozgrzewki wykonujemy kilka ćwiczeń rozciągających.
Trening właściwy – ćwiczenia na stepperze, czas ok. 20 minut w różnym tempie. Trening można przedłużyć do 30 minut, ale lepiej nie wychodzić poza 1/2 h.
Rozciąganie. Po każdym treningu powinno się wykonać ćwiczenia rozciągające i rozluźniające mięśnie nóg. To ważna faza, która bardzo często jest pomijana, co jest błędem, z treningu powinno się wychodzić powoli, im intensywniejszy trening tym faza wyjścia wolniejsza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *