Bieżnia do domu – jaką bieżnię wybrać

Dlaczego bieżnia?

Bieżnia jest jednym z najprostszych przyrządów do uprawiania sportu i to zarówno w swoim działaniu jak i w mechanice fizjologii. To doskonałe urządzenie dla wszystkich osób pragnących spalić kalorie, zrzucić parę kilogramów czy poprawić kondycję. Tempo ruchu na bieżni ustalamy w zależności od swoich możliwości i monitorujemy postępy zwiększając prędkość naszego poruszania. Bieg na bieżni czy po prostu szybki marsz są najbardziej zbliżone do naturalnej motoryki naszego ciała.

Podczas ćwiczeń na bieżni wprowadzamy w ruch mięśnie: nóg, podudzia, pośladków, brzucha, grzbietu, obręczy barkowej. Z ćwiczeń na bieżni może korzystać każdy, bez względu na wiek. Jedynym warunkiem jest dostosowanie tempa ruchu do możliwości fizycznych użytkownika. Dlatego początkujący użytkownik powinien zaczynać od niskiego tempa, stopniowo zwiększając je w miarę osiąganych postępów.

Jaka bieżnia w domu?

W ofercie sklepów sportowych znajdują się dwa podstawowe typy bieżni domowych. Bieżnie elektryczne oraz magnetyczne. Bieżna elektryczna zasilana jest prądem elektrycznym. Porusza ją wbudowany silnik, dzięki niemu możemy pozwolić sobie na różnicowanie tempa i dostosowywanie go do naszych aktualnych możliwości. Bieżnia magnetyczna nie posiada silniczka i zasilania elektrycznego, uruchamia ją siła naszych mięśni. Ćwiczenia na bieżni magnetycznej w pierwszej kolejności uruchamiają samą bieżnię, a potem to nasz wysiłek stymuluje tempo jej ruchu.

Obie bieżnie różni również cena. Bieżnia elektryczna jest oczywiście droższa z uwagi na mechanizm ruchu i zasilanie elektryczne. Bez względu na to jaką bieżnię wybierzemy, posiadanie tego urządzenia w domu umożliwia nam dostęp do niego o każdej porze dnia. W każdym momencie, każdej wolnej chwili można przystąpić do ćwiczeń. Własna bieżnia pozwala na ćwiczenie nawet kilka razy dziennie, bez ograniczeń.

Zalety posiadania własnej bieżni

  • możliwość ćwiczeń na bieżni: marsz, bieg, spacer bez względu na warunki atmosferyczne
  • bieżnia zaopatrzona jest w system amortyzacyjny, stawy podlegają większej ochronie niż podczas biegu po asfalcie
  • możliwość podkręcania stopnia trudności i zwiększania wysiłku podczas ćwiczeń
  • możliwość biegania po nachylonej pod dowolnym kątem powierzchni zwiększający poziom koniecznego wysiłku i angażujący inne partie mięśni
  • stopniowe zwiększanie trudności poprzez automatyczne wprowadzanie kolejnych programów wbudowanych w urządzenie, nie trzeba komponować samodzielnie poszczególnych partii treningu, wystarczy podporządkowanie się samej bieżni.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *