5 potreningowych szejków na lepszą formę

Trenujesz dlatego ważny jest dla Ciebie odpowiedni posiłek po wymagającym wysiłku fizycznym, który pozwoli Ci na regenerację sił plus nie będzie przy tym zbyt ciężki, jednocześnie bogaty w witaminy i wszystkie niezbędne składniki? Zatem świetnie trafiłeś, ponieważ poniżej pragniemy przedstawić Ci 5 przepisów na najlepsze potreningowe szejki. Jesteśmy pewni, że je polubisz nawet jeśli nie jesteś wielkim fanem płynnych posiłków. Nasze propozycje to koktajle wegańskie, które nie dość że są łatwe w wykonaniu to przy tym lekkostrawne i nietuczące!

Pierwsza z naszych propozycji to szejk mocno bananowy! Oprócz 3 dojrzałych bananów jego skład prezentuje się następująco:

– 6 daktyli

– garść świeżego szpinaku

– płaska łyżka sezamu

– szczypta cynamonu

– ulubione mleko roślinne lub przefiltrowana wcześniej woda

Banany to nasza podstawa, ponieważ są one najlepszym (w tym przypadku) źródłem węglowodanów. Daktyle to oczywiście błonnik i zdrowy zastępnik cukru. Sezam – białko. Cynamon z kolei pozwoli Ci na zmniejszenie bólu mięśni. Szpinak odpowiada za żelazo.

Kolejny koktajl będzie składał się z:

– garści płatków owsianych

– siemienia lnianego

– mleka roślinnego (dowolnego)

– 6 daktyli

– masła orzechowego (najlepsze jest to bez soli i cukru)

Masło orzechowe oraz płatki owsiane to źródło cennego białka. Siemię lniane zapewni nam niezbędne kwasy omega-3. Mleko roślinne zalecane do smaku (w szczególności kokosowe).

Trzecia propozycja:

– banany

– garść jarmużu (bez łodyg)

– sok pomarańczowy (najlepiej domowy i świeży)

– 6 daktyli

– mak

– przefiltrowana wcześniej woda

Jarmuż to przede wszystkim źródło witaminy K, która jest bardzo ważna dla naszego organizmu! Sok pomarańczowy dostarczy nam niezbędnej witaminy C, mak magnezu oraz fosforu, banany węglowodanów, a daktyle – błonnika oraz zastąpią niezdrowy cukier.

Przedostatnia propozycja:

– 3 dojrzałe banany

– garść szpinaku

– 6 daktyli

– karob lub melasa trzcinowa

– mak

– przefiltrowana wcześniej woda

Karob to świetne źródło wapnia, podobnie jak mak. Do tego karob jest świetnym zamiennikiem kakao.

Pora na ostatnią propozycję:

– garść jarmużu (bez łodyg)

– mleko roślinne kokosowe

– łyżeczka chia

– garść malin

– karob

Jarmuż to jedno z ważniejszych źródeł żelaza, chia – kwasów tłuszczowych Omega 3 i Omega 6 natomiast maliny bogate są w szereg witamin.

Mamy nadzieję że nasze propozycje okażą się być dla Was pomocne!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *